sport

Magic bar – wymodeluj ciało ze sztangą

Znajomy, który po raz pierwszy usłyszał nazwę „magic bar”, zapytał mnie, czy chodzi o lokal, w którym napoje same wlewają się do szklanek. Otóż nie 😉 Magic bar to zajęcia fitness ze sztangą, które w dość krótkim czasie modelują sylwetkę i wzmacniają mięśnie całego ciała.

Magic bar (ang. magiczna sztanga) to zajęcia z pogranicza fitnessu i ćwiczeń siłowych. Trening wykonuje się w rytm muzyki z obciążeniem dostosowanym do możliwości ćwiczącego. Początkujący może zacząć od minimalnego obciążenia. W momencie, kiedy mięśnie będą gotowe na więcej, dokładamy ciężar. Talerze do magic baru ważą od 1 kg do 5 kg. Ich wagę dobiera się zgodnie z indywidualnymi możliwościami ćwiczącego. Nic ponad siłę!

Na czym polega magic bar?
Instruktor pokazuje kolejne ćwiczenia, które z czasem tworzą pełną choreografię. W międzyczasie tłumaczy, jak i kiedy należy zmienić obciążenie. Taki układ ćwiczy się przez kilka miesięcy. Kiedy grupa opanuje daną choreografię, zmienia się liczba powtórzeń. Średnio, podczas jednych zajęć, sztangę podnosi się przynajmniej 100 razy. Jedna lub dwie godziny treningu w tygodniu wystarczą, żeby już po kilku tygodniach systematycznych ćwiczeń zauważyć spektakularne rezultaty. Po prostu magia.

Czy w takim razie trzeba się obawiać przyrostu masy mięśniowej?
Nie. Raczej zwiększenia wytrzymałości mięśni. Ich wzmocnienia i wydłużenia. Ciało staje się ładnie wyrzeźbione, ale na pewno nie muskularne. Wszystko dzięki systemowi ćwiczeń – mniejszy ciężar i duża liczba powtórzeń nie rozbudowują tkanki mięśniowej. Dlatego trening ten polecany jest przede wszystkim osobom, które chciałyby schudnąć (podczas jednego treningu można stracić nawet do 800 kcal) lub przygotować się do zaawansowanego treningu siłowego.

Czy magic bar jest bezpieczny?
Tak. Gryf sztangi wykorzystywanej podczas zajęć, jest antypoślizgowy, dzięki czemu nie ryzykujemy, że upuścimy sprzęt. Z kolei talerze mają wygodne uchwyty.

Trzeba też pamiętać o prawidłowej postawie ciała. Sztangę chwytamy mocno i pewnie, aby nie upuścić jej w trakcie ćwiczeń. Mięśnie brzucha powinny być napięte, a kolana lekko ugięte.

Przykładowe ćwiczenia:
– przysiady ze sztangą – wzmacniają mięśnie ud i pośladków,
– podnoszenie sztangi z pozycji leżącej – modelują mięśnie ramion, brzucha i piersi.

Zapraszamy na magic bar do Fitnezji w Galerii Miłej:
– poniedziałki o 20.00 prowadzi Agnieszka,
– piątki o 18.00 prowadzi Dorota.